Pages

Rabu, 03 Juli 2013

Pengecut

Seorang pejuang yg berani berkata, lebih baik terasing drpd menyerah kpd kemunafikkan.
Masihkah itu berlaku skrg? Di tengah buai indah semu dunia, ditengah segerombolan manusia-manusia manja.
Masihkah ada sosok yg berani,
Berani bermimpi, berjuang, untuk tetapkan hati dalam kebenaran.
Bukan hanya bualan indah bagai ayat nirwana, tapi juga tindakan yg terasa derapnya ditanah.

Mungkin aku juga begitu.
Terikat dalam kepengecutan, ketakutan.
Tak berani bertindak, hanya bersyair bergulat dalam kalut.
Perasaan muak ini sudah memuncak..
Aku muak jadi pengecut
Ingin segera kumuntahkan rasanya
Aku lelah dijangkiti penyakit ini
Aku ingin bertindak
Bertindak sebagai seorang pemberani
Yang berkata benar di kala benar
Tanpa takut dipandang salah oleh khalayak...
Aku ingin berani
Aku ingin bertindak

Tidak ada komentar:

Posting Komentar